Velkommen til WaterWise, 100% dansk webshop i Danmark

Handelsbetingelser og Persondatapolitik​

Handelsbetingelser og Persondatapolitik​

Bestilling hos WaterWise (CVR: 27337031)

Det er nemt og hurtigt at handle hos Waterwise.dk Når du har fundet de produkter du gerne vil købe, klikker du på “køb” og din vare lægges automatisk i kurven. Du kan sagtens tilføje flere varer på samme vis. Når du har alt, hvad du skal bruge, klikker du på “Gå til kurv/gå til kassen” i øverste højre hjørne. Du kan nu se en oversigt over dine køb. Herefter trykker du på “bestil” og indtaster dine kundeoplysninger (navn, adresse, e-mail m.v.). Skal pakken sendes til en anden adresse end din egen, skal du skrive modtagerens adresse under “leveringsadresse”. Når du har gjort det, trykker du på “videre”. Nu skal du blot vælge betalingsmetode. Indtast de relevante informationer, og tryk “videre”. Du kan nu se en oversigt over dine køb samt den samlede pris. Hvis du har alt hvad du skal bruge og har læst og accepteret vores forretningsbetingelser, trykker du blot “godkend ordre” og din ordre registreres. Umiddelbart herefter vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Du kan også udskrive ordrebekræftelsen ved at trykke på “Udskriv ordrebekræftelse” øverst i højre hjørne. Vi anbefaler, at du gemmer denne ordrebekræftelse, indtil du modtager din bestilling. Når du bestiller varer hos Waterwise.dk skal du være opmærksom på at det automatiske ordresystem hos os sender dig en e-mail, der indeholder aftalen mellem Waterwise.dk og dig. Endvidere genereres en ordre/faktura ved endt bestilling, som du opfordres til at skrive ud.

 

Betaling

Hos Waterwise.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingsmidler: Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, JCB, Maestro, Beeptify, mobilbetaling(MobilePay) og bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Beløbet trækkes fra betalingskort når varer afsendes fra vores lager. Alle priser er inklusive moms

 

Betalingsgebyr

Kortgebyr pålægges følgende korttyper:
Firmakort
Kort udstedt udenfor EU

 

Sikkerhed

Når du betaler med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1.100, når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Waterwise.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

 

Levering

Så snart du har lagt din ordre hos Waterwise.dk bliver den gennemført i vores systemer. Vi leverer varerne indenfor 1-3 arbejdsdage, der sendes en mail når pakken sendes. Waterwise.dk benytter GLS eller PostNord til levering.

 

Leveringspriser

Priser på levering er den til en hver tid gældende takst hos GLS og Post Nord, med eller uden omdeling, vælges under bestillingen.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved telefon 21417007 eller mail as@waterwise.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Waterwise, c/o Allan Smith, Biens Allé 2, 1, 4, 2300 København S

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Waterwise, c/o Allan Smith, Biens Allé 2, 1, 4, 2300 København S

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Wise Nordic og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på waterwise.dk er Allan Smith, Wise Nordic.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Wise Nordic har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: as@waterwise.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Allan Smith tll. 21417007, eller mail as@wisenordic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr


Kundeservice

Hvis du har spørgsmål eller søger hjælp, kan du altid kontakte os. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 2 – 4 timer. E-mail: as@waterwise.dk Tlf. 21417007.


Handelsbetingelserne er senest opdateret 06.03.2019